onsdag 9 februari 2011

Först trådlös sen mållös

Jag kan nästan ingenting om datorer. Så är det. I vårt hem är det Mannen med stort M som har hand om allt tekniskt. På jobbet tvingas jag dock då och då till att ta ansvar för frågor som på ett eller annat vis rör internetuppkoppling, servrar, sladdar till diverse lådor, knappar man ska eller inte ska trycka på -ja, ni fattar. Dagens undran hade jag dock inget vettigt svar på, mest eftersom jag blev så förvånad. Jag hjälpte några besökare komma ut på det trådlösa nätet och de satt och fipplade med en bärbar dator ett tag innan de gick ut, steg in i en bil och for iväg. Två minuter senare kommer de tillbaka och klagar på att uppkopplingen inte fungerar. Jag hade ju sagt att den var trådlös. Eeeeeh.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar