söndag 25 juli 2010

Ett moraliskt dilemma

Gothia Cup. Staden är överbelamrad av skrikande tonåringar av diverse olika nationaliteter. Om detta kan man tycka vad man vill, men jag har upptäckt ett skojigt litet fenomen. Eftersom jag cyklar till och från jobbet spenderar jag en hel del tid utefter vägar fyllda av gångtrafikanter. Flera gånger under den gågna veckan har jag fått positiva kommentarer, av typen "You look fine" eller "You're hot" slängda efter mig när jag susar förbi. Detta är ju såklart fantastiskt smickrande. Men också lite oroväckande. Driver de med mig, eller tycker de verkligen det? Är det i så fall okej för en 14-åring engelsk eller pakistansk pojke att tycka att nästan 30-åriga, lätt överviktiga, skandinaviska brunetter är snygga?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar