måndag 12 juli 2010

Farväl Tele2

Man kan acceptera mycket så länge det är ekonomiskt försvarbart. Se på mig, jag har stått ut med Tele2s idiotiska påringningar länge, men fortsatt vara en trogen kund eftersom mitt mobilabonnemang är fördelaktigt för mig. Idag förlorar detta påstridiga företag dock ytterligare en kund för all framtid. Nu får det vara nog. Det får gärna kosta några kronor mer att ringa med ett annat bolag, jag är övertygad om att de flesta är mer seriösa än detta.

En av alla dessa hundratals unga försäljare på stan hoppade på mig idag. Naiv som jag är svarade jag ja på om jag ringde med Tele2 och visst, jag ville gärna ha en gåva, bara jag inte behövde stå och lyssna på honom länge. Han lovade att så var det absolut inte, utan jag skulle få min present direkt. Han hade dock mycket svårt att säga vad denna gåva innebar. Grabben fick mitt namn och nummer, trots att han otrevligt snäste av Granntösen som bara svarade på hans fråga om varför hon inte använde Tele2 (svaret, vilket inte är det hon angav då, men som jag nu vet, är att hon är intelligentare än vad jag är). Givetvis börjar försäljaren försöka få mig att byta abonnemang. Vänligt säger jag "Nej, jag är inte intresserad". Jag upprepar detta ett flertal gånger innan jag till slut går därifrån. Vad får jag då slängt efter mig? Ordet "Idiot". Detta blev droppen. Jag kan stå ut med mycket, men att bli förolämpad för att jag inte vill göra affärer med en slyngel utan vare sig vettigt ordförråd eller förmåga att med lite klass och vänlighet sälja in en tjänst eller ens visa förståelse för en kund går jag inte med på.


Den obefintliga gåvan? Ja, hittar han mot förmodan den anser jag att han kan köra upp den på samma plats som hans vältalighet och säljarbegåvning befinner sig.

2 kommentarer:

  1. Hej Bettan,

    Vi på Tele2 vill verkligen beklaga det bemötande du fått av vår säljare. Detta är ingenting vi tycker är acceptabelt utan vi vill endast samarbeta med professionella säljare. Det är väldigt tråkigt att du väljer att lämna oss som operatör på grund av detta och finns det något vi kan göra för dig får du gärna kontakta mig på michaela.lindell@tele2.com. Om du har några uppgifter om denna säljare får de väldigt gärna mejla dessa till mig så vi kan föra informationen vidare till de ansvariga så en åtgärd kan sättas in.

    Med vänliga hälsningar

    Michaela Lindell, Tele2.

    SvaraRadera
  2. Cred till dem som cred ska ha: Inom 24 timmar efter det att ovanstående inlägg hade publicerats hade jag fått svar från tre olika personer på Tele2. Samtliga vill komma till rätta med problemet med den individuelle säljaren. Nu vet jag såklart inte exakt vad detta innebär utan, kan bara hoppas på att han aldrig mer får chansen att besvära nuvarande eller potentiella kunder. MEN, jag uppskattar att kundservice och sales & marketing tagit sig tid. Det är viktigt att se mig som kund. Skadan är redan skedd och jag kommer ändå avsluta mitt abonnemang, men jag gör det nu i alla fall lite, lite nöjdare över Tele2 som bolag.

    SvaraRadera