lördag 17 april 2010

Dagens utbrott

Idag kan man, i en annan blaska, läsa om hur hemska Europas hotell är som höjer priserna nu när många resenärer blir strandsatta som en följd av askan från vulkanutbrottet på Island. Jag blir så trött på dessa skriverier utan tanke bakom. Ett enda konkret exempel ges. Jag kan då ge prov på ett hotell som istället ger 2 för 1 pris denna helg. Inte f-n står det i någon tidningsartikel! Man kan inte heller läsa något om de förlorade inkomster hotellen har för gäster som bokat men inte dyker upp. Det är naturligtvis inte gästernas fel att flyg blivit inställda, men likväl blir hotellen ekonomiskt lidande. Någon mupp säger att denna påstådda prishöjning kan få negativa konsekvenser för samarbetet mellan organisationerna. De glömde dock att skriva att ett flertal nätresebyråer gått ut och bett sina hotellpartners att skippa avgift för no-show, dvs bokningar som inte anländer på grund av den nuvarande flygkalabaliken. I gengälld tar de ingen provision. Är det inte tecken på gott samarbete och god kundservice under en kris så vet inte jag!

2 kommentarer:

  1. Höj på bara, vid nästa upphandling vet vi vilka anbud som åker i papperskorgen!!!!

    SvaraRadera
  2. Men lille Peder, har du ens läst mitt inlägg? Jag skriver ju att vi tom sänkt priserna! Men absolut, du är välkommen till oss istället!

    SvaraRadera