torsdag 1 april 2010

PIIIIIIIIIP!

I dagar har jag stått ut, men nu är måttet rågat. Bytet av brandlarm med tillhörande brandvarnare på jobbet skulle varit avklarat för någon månad sedan, men det drar ut på tiden. Killarna som arbetar med det är trevliga, så det är knappast problemet. Inte heller har vi just nu sådan efterfrågan på rum att ett eller två blockerade, medan de installerar saker i dem, är särskilt besvärande. Men ljudet. Detta ljud! Jag blir galen! Var tredje minut ungefär ger larmcentralen ifrån sig ett högt PIIIIIP! Det är omöjligt att vänja sig vid det. Och tydligen går det inte att göra något åt, utan är larmets sätt att säga "Hallå, jag är inte helt nöjd. Jag är inte färdiginstallerad ännu!". Följaktligen måste vi stå ut ett tag till. PIIIIIP! Jag vet inte vart jag ska ta vägen. Aaaaaaaaarrrrrrgggghhhh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar