lördag 13 november 2010

Nära kokpunkten -men med ett konstant leende

Så frustrerad. Dagar som idag undrar jag verkligen över mitt yrkesval. Vad tänkte jag egentligen? Somliga är oförskämda och bara försöker få ut saker gratis och som serviceanställd är man ju så illa tvungen att hålla god min och göra det bästa av situationen. Men när någon klagar, får kompensation och säger att det är okej, bara för att lite senare klaga över samma sak igen och kräva mer -då har jag väldigt svårt att behärska mig. All min viljestyrka gick åt till att inte tala om för personen i fråga vad jag tycker om människor som honom.

Kan bara säga att jag redan nu tycker synd första bästa familjemedlem eller vän som kommer göra mig minsta lilla irriterad. Det är dagar som idag jag, även om jag ska försöak behärska mig, misstänker att reaktionen kanske inte kommer stå helt i proportion till orsaken...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar