tisdag 23 november 2010

Sladdlöst i Göteborg

Gnällande tillhör ju min natur, därav denna bloggs befintlighet (vi kan ju se den som en liten kanal för att mina nära och kära inte ska vilja ta livet av mig. Här kan de ju helt enkelt välja om de vill ta del av klagan eller inte). MEN idag vill jag göra något för mig så ovanligt som att berömma Göteborgs stad. Att titta på väderleksprognoser är, trots att jag borde, inte det som står högst på min att-göra-lista. Min förvåning när jag vaknade i morse i en snötäckt stad var därmed total. Stressad som jag är på mornarna upptäckte jag dock inte detta förrän jag steg ut genom ytterdörren. Insåg tämligen raskt att det inte var idealt cykelväder, men då var det för sent för att ens överväga spårvagn. Ut och iväg alltså! Först slirade jag runt någon kilometer, men sen nådde jag kommungränsen. Shocken var total: cykelvägar renplogade hela vägen! Fantastiskt! Och detta för halv sju på morgonen. Stor eloge till Göteborgs snöröjare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar