lördag 4 december 2010

Arbetsmiljöförstörelse

Klockan är 07.19. Termometern visar -11grader. Cirka 15 pers väljer att stå precis utanför min arbetsplats och röka. Det skiter jag egentligen i, folk får väl göra vad de vill (även om det är väldigt lustigt att det är på detta sätt de väljer att tillbringa den arla timman, själv hade jag gömt mig under ett varmt duntäcke om jag kunnat). Problemet är att vi har automatiska dörrar, sådana där vanliga hederliga som öppnar sig när någon kommer i närheten. Det dessa giftpinsentusiaster inte tycks inse är att eftersom de inte orkar ta två steg bort ifrån dörren står den konstant öppen och den inte alltför angenäma kyla sprids in i huset. Och ber man en person snällt ställa sig lite, lite längre bort, ja då gör de naturligtvis det. Sekunden efter kommer dock en ny som inte gör det. Följaktligen avnjuter jag därmed nu en arbetsmiljö närmare 30 grader kallare än vad jag själv finner rimligt. Aaaaah!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar