fredag 17 december 2010

Min blogg -mina regler

Det finns ställen där man absolut inte får ens hinta att man hör ihop med eller värdesätter ett visst företag. Bolag får helt enkelt inte nämnas med namn -då får det ju gratisreklam, hualigen. Som den obervante läsaren har märkt skiter jag fullständigt i detta här, speciellt när det gäller att racka ner på inkompetenta rörelser. Jag tänkte dock nu, helt utan skrupler, göra en helomvändning och lista företag/organisationer jag verkligen uppskattar. Bara för att här i BitterBettanland bestämmer jag reglerna!
  • Karaokeparty.com -har ni inte besökt den siten än så gör det. Varför betala dyra pengar för singstar och andra dumheter när du kan få det gratis (och nästan gratis om du vill ha tillgång till allt). Jag kan inte hålla ton för fem öre, men det är fortfarande skitkul.

  • Tidningskungen.se -för att de tänker ge mig en gratis prenumeration och det gillar jag. Köpte fö julklappar hos dem (mer än så säger jag inte såhär innan jul, vill ju inte förstöra överraskningen).

  • På tal om julklappar. Vad ger man till den som har allt? Jo, ett bidrag i personens namn till Läkare utan gränser. En riktig hjälporganisation som faktiskt gör skillnad (inte bara vänder papper).


  • Och när vi är inne på att hälpa andra: Droppen i Nordstan. Jättegullig personal. Är du frisk och inte dödligt rädd för nålstick: lämna blod. Vad är 20 min av din tid och en splitt sekunds smärta mot att rädda någons liv?


  • Hallandstrafiken -för att de fattat vad service innebär. (Västtrafik föreslår på sin hemsida att man kan köpa ett presenkort hos dem i julklapp. Varför skulle man vilja vara så elak mot någon? Grannen söderut däremot, en tur hos dem skulle jag gärna ge bort till någon jag tycker om...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar