torsdag 17 september 2009

Ja e int bitter

Häromdagen hade jag namnsdag. Jag hade kanske inte vetat om detta själv om det inte vore för min mor som glatt skickar sms för att påminna om händelser av denna kaliber. När jag påpekade detta för en vän meddelade hon mycket nöjt att "idag är det klamydiadagen!" Fantastiskt! Helt plötsligt förbyttes dagen som symboliserar ett av de vackraste namnen mina föräldrar kunde komma på till något som istället ska få en att tänka på (vad jag förmodar är) en allt annan än angenäm åkomma. Lite småsur tänkte att jag borde kolla upp övriga bemärkelsedagar delar uppmärksamhet med. Vad fann jag då? Jo, först dök Internationella Familjedagen upp. Det lät ju fint. Familjen ska man ju värna om. Mycket trevligare än sexuellt överförbara sjukdomar. Sen visade det sig dock att jag också delar namnsdag med (och dessutom är född på) Internationella Toalettdagen! Detta är bara inte rättvist! Kunde man inte fått vara född på en dag som hyllar något fint, vackert och positivt? Hur f-n firar folk Internationella Toalettdagen? Men men, jag säger som Tony Rickardsson "Ja e int bitter!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar