tisdag 30 mars 2010

Chock i Nöjestidning

Jag är chockad. Djupt och redigt. In i märgen. Idag kan man läsa i flera tidningar att Ricky Martin ställt garderobsdörren på vid gavel och meddelat sin homosexualitet. Jag menar wow, vilken grej! Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till denna nyhet. Det är liksom så ofattbart, så svårt att greppa. Naturligtvis är det inte hans sexuella läggning som ryckt mina tankar så långt ur sina normala banor -utan det faktum att det anses vara en nyhet värd att sätta på pränt! Jag var fullt övertygad om att detta var allmänt känt sedan långt tidigare. Är det faktumet att han erkänt det som gör det till en nyhet? Jaha, men vissa saker behöver inte förklaras i dagens samhälle, de är alltför självklara. Jorden är rund. Efter tisdag kommer onsdag. Skvallerpressen kommer fortsätta skriva värdelösa artiklar. Och jag kommer fortsätta läsa dem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar