torsdag 18 mars 2010

Semesterns avslut

Efter en fabulöst underbar semester återstod så bara sista sträckan hem. Först x2000 (som faktiskt inte var inställt, utan bara 40 minuter försenat) och sedan några ynka minuter med buss. Västtrafik välkomnade oss hem på sedvanligt trevligt sätt: med civilklädda biljettkontrollanter. Naturligtvis har jag inget emot dessa, det är ju fullkomligt i sin ordning att någon kollar att man betalt för sig, men detta gänget var nog det otrevligaste jag någonsin stött på. När vi steg ombord var de i full färd med att förolämpa en ung man som uppenbarligen inte köpt biljett. Klart han ska bötfällas, men det får finnas gränser för hur man uttrycker sig! Det finns alltid minst två sätt att säga en sak på. Och när fyra pers dessutom omringar en ensam kille, jag menar; han såg inte direkt ut som han tänkte fly från dem. Hur som helst, när jag såg att det var biljett kontroll på gång tar jag fram min mobil för att visa den ena kontrollanten. Vad får jag för reaktion? "Jaha, tack så mycket" ? Knappast! Surt vänder sig kvinnan om och fräser åt mig "Om du tror du kan betala nu så är det alldeles för sent!" Man blir ju paff. Det är alltså tacken man får för att man betalar för deras usla service och sen försöker underlätta kontrollanternas arbete. Den attityden gör ju inte direkt att man blir mer positivt inställd till Västtrafik och deras anställda...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar