söndag 21 mars 2010

Finns Funktion För FacebookFörening?

Lika säkert som att man blir blöt om man dansar i regnet är att Facebook har ett otal totalt onödiga funktioner. Vissa kanske tycker att detta sociala medium är i sig självt helt onödigt, men i egenskap av Facebookjunkie hävdar jag bestämt motsatsen. Jag loggar in i stort sett varje dag och ser glatt vad mina vänner har haft för sig. Ja, även dem som jag inte ringer varje dag. Jag lägger inte upp hela mitt liv där och addar inte vem som helst, men ser det som ett käckt sätt att hålla kontakt med vänner och bekanta. Däremot ser jag på intet sätt poängen med alla dessa grupper som folk vill att man ska gå med i. Fyller de en funktion så visst. Vissa är protestlistor, till-minne-av-sidor, ren underhållning eller kanske ett sätt att bunta ihop folk i tex en klubb för att kunna meddela dem saker och detta är ju naturligtvis helt okej, men vilket syfte har följade grupper:
  • Vi som säger va? och två sekunder senare kommer på att vi egentligen hörde
  • Kolhydraternas stödförening
  • Vi som inte snusar
  • Vi som avskyr när duschdraperiet kommer smygande mot kroppen
  • Vi som inte kan leva utan syre
  • I don't remember getting this bruise
  • Vi som älskar mjukisbyxor
  • Alla vi som inte sköt Olof Palme
  • Alla vi som tycker råttsvansar är fina och inte äckliga
  • I bet when you say Lol, you don't actually laugh
  • Jag vänder på kudden för att få den kalla sidan
  • I like my own statuses
  • Vi som drukit RedBull och inte fått vingar (ja, felstavat, den heter så)
  • I hate facebook
  • Vi som inte gillar människor

Listan kan egentligen göras hur lång som helst. Visst ger det mig en låg dos av underhållning att se dessa konstiga grupper, men vem har tagit sig tid att bilda dem? Och framför allt, varför?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar