tisdag 2 mars 2010

Ny OS-gren: graviditet

OS är slut. Jag har fått tillbaka min sambo. Det känns trevligt att veta att allt har återgått till det normala. Jag har saknat honom.

Nu har jag en undran: kan de olympiska spelen ha något att göra med graviditeter? Helt plötsligt har alla möjliga tillkännagett att de väntar tillökning. En av dem, vännen K, menar att det beror på att vi "är i den åldern". Jag köper inte detta argument helt, eftersom alla som ska ha barn inte är exakt lika gamla som vi två (och nej, för tydlighetens skull: jag är inte smälld på tjocka). Och dessutom: hur kommer det sig att de är så synkade allihop att det blir dags att berätta de glada nyheterna just under OS? Under de senaste 3 veckorna har 7 par i min omgivning kungjort att de ska ha småttingar. Är inte detta vansinnigt många? (Till skaran kan läggas ytterligare 2 par, men de meddelade detta innan OS inleddes och räknas därmed inte just nu). Kan det vara någon form av konspiration eller sammanslutning? Känns mycket suspekt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar