lördag 20 mars 2010

Raka vägen?

Jag har väl egentligen inte klagat så mycket på västtrafiks reseplanerare tidigare. Det är faktiskt det enda området som oftast funkar. Nåväl, i och med att jag ska flytta (bu-hu) snart tänkte jag ta mig en titt på hur jag ska ta mig till och från arbetet de dagar då cykel av endera anledningen inte tycks vara ett bra alternativ. Deras tips är att ta mig till spårvagn 4, hoppa på den och åka till Mölndals sjukhus, dvs förbi Krokslätts fabriker, dit jag slutligen ska. Vid hospitalet ska jag hoppa av, byta till en fyra som går åt andra hållet och åka tillbaka. Är det så att hållplatsen är indragen åt ena hållet måntro? Kanske vore det då en god idé att ta upp det under kapitlet "störningar i trafiken". Hur svårt kan det egentligen vara för detta företag att lyckas? Jag har sagt det förr och säger det igen: heja Västtrafik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar