fredag 11 juni 2010

Galna grannar?

Min nya hyresvärd är snäll. Jättesnäll. Vi ska få en säkerhetsdörr (mot en smärre hyreshöjning förstås, men det är helt ok). Vad jag inte visste, men nu har fått klart för mig är en självklarhet, är att det inte bara är dörren som ska bytas. Även väggen runt om hela dörren ska fixas till. Den som trodde att en säkerhetsdörr betyder ny dörr och kanske dörrkarm har därmed otroligt- jätte- fetfel. I morse knackade den trevlige snickaren på och förklarade att han tänkte föra lite oväsen. Denna var ingen underdrift. När jag en stund senare öppnade dörren -naturligtvis genom att slå den i huvudet på stackarn som arbetade strax utanför- ser jag att hela vår sida av svalen är klädd i metall. Ett gediget arbete. Det ser ut som vi (endast vi, inga av de andra hyresgästerna på våningen) bor i ett silvrigt kassaskåp. Vad är vi egentligen för galningar som behövs hållas inspärrade på det viset? Lite senare såg jag att plattor sattes över spegelytan. Fint. Kanske kan vi nu lura i alla fall någon granne att vi inte är kompletta idioter som måste vara inlåsta hela tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar