tisdag 29 juni 2010

Ont leder till mer smärta

Jag börjar inte jobba förrän senare idag. Solen skiner från en klarblå himmel, men jag orkar inte ta mig ur soffan. Precis hela kroppen, utan undantag, värker från gårdagens träningspass. Är det verkligen nyttigt att plåga sig på detta sätt?

Hur som helst, denna smärtsamma rest från tidigare upplevelser resulterar för närvarande i att jag avnjuter, nåja, mitt-på-dagen-TV. Just nu: Martha Stewart. Hur kommer det sig att detta kvinna är så populär? 100 000-tals personer tittar och uppskattar detta program. Saken är ju den att hon är otrevlig, avbryter sina gäster och är så sjukt självcentrerad att jag faktiskt är osäker på om hon märkt om alla andra lämnade studion. Ändå fjäskar samtliga för henne oavbrutet. Mycket av det pyssel hon gör verkar ju dessutom vara rent skräp. Och maten som tillagas lagas ju av någon annan. Vilken funktion fyller egentligen Martha själv? Jag förstår inte. Lika svårbegripligt är det att folk tittar på hennes program. Varför bänkar sig alla dessa tittare framför dumburken om och om igen? Är det för att de inte har något annat i sina liv att uppröras över och helt enkelt behöver något att hetsa upp sig lite över? Eller har de också träningsvärk?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar