tisdag 15 juni 2010

Jag är också mållös!

"Jag kan nog inte bry mig mindre om fotbolls-VM än vad jag gör. Det intresserar mig helt enkelt inte. Hade Sverige varit med hade situationen varit en annan, men nu...nä.... " Detta var läget fram till för en liten stund sedan, då jag upptäckte att Nya Zealand är med! Mirakels mirakel! Och vad mer än, de har tagit en poäng! Följaktligen har de redan gjort bättre ifrån sig än vad de lyckades med förra gången de fick vara med och leka. De har visserligen inte gjort några mål, men noll-noll är väl inte så illa för landet som döpt sitt lag till All Whites, endast för att rugbylaget heter All Blacks (vilken fantasi!)? Jag har inte ord för att beskriva hur stort detta känns. Funderar på att sätta pengar på att det går bra för dem. Nästa match är mot Italien. Dem borde de väl kunna klå? Go Aotearoa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar