söndag 7 februari 2010

Forts. brott och straff

Jag fortsätter idag på samma tema, om än i betydligt mindre skala. Min arbetsplats är rökfri. Hel rökfri. Detta innebär att man under inga omständigheter får röka inomhus, varesig man står under en fläkt, ventil, i ett badrum eller vid ett öppet fönster. På intet sätt kan detta missförstås, då åtskilliga förklarande skyltar finns utspridda. Därför irriterade det mig mäkta när folk ändå gör det, försöker hitta på bortförklarningar, ljuger och i slutändan vägrar betala (ja, vi tar ut en kostnad för sanering av lokalen samt ersättning för förlorad inkomst då den inte kan hyras ut det närmsta dygnet). Återigen: följer du inte reglerna måste du väl ändå vara beredd på att ta konskvenserna? Det jag finner mest frustrerande av allt är det faktum att om de blankvägrar att stå för kostnaden är det ofta inget jag kan göra. Surt. Jag vill inte att de ska komma undan. Maktlöshet suger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar