måndag 8 februari 2010

Tragiskt svar angående trafik

Efter tågresan som jag beskrev här formulerade jag ett fint undrande brev till Västtrafik. Jag undrade bland annat om de tyckte det var rimligt att man skulle stämpla 3-4 ggr på en resa samt om det inte vore enklare om man fick betala allt när man steg på. Idag fick jag svar. DET är jag imponerad av. Det är också det enda jag uppskattar med svaret jag fick. Håll till godo:

Vad fint att deras tanke är att de ska få så stort räntefritt lån (dvs "panten") som möjligt, genom att tvinga alla familjemedlemmar att ha varsitt kontoladdat kort, istället för att dela på ett. Otippat, verkligen. Vidare funderar jag över svaret "om det är smidigare att betala mellanskillanden vid påstigning påverkas av om resenären känner till priset". Det är ju precis det jag menar! Det är ju vansinnigt att man inte kan få reda på priset innan man påbörjar sin resa! Jag kan alltså inte betala när jag påbörjar min resa, eftersom jag då inte vet vad den kommer kosta. Varför vet jag inte det? Jo, för att Västtrafik vägrar berätta det! Och angående samma biljettsystem så är det ju allmänt skitsnack, eftersom det på den aktuella sträckan även tidigare var samma system hela vägen. På riktigt, tycker de att detta systemet är "smidigare"? Jag förstår att de anställda på kundservice inte vill skriva under med sina egna namn...

1 kommentar:

  1. Det finns även en prisuppgiftslag som de är anmälda för att bryta mot... gissa hur det kommer att gå...

    SvaraRadera