söndag 21 februari 2010

Botmedlet mot ALLT

Jag vet inte vad det är med solarier och deras återförsäljares desperata mailutskick till mig. Nyss kom ytterligare ett som verkligen får mig att dra på smilbanden. Som om det förra inte var underhållande nog. Rubriken på det nya mailet? "Dålig sexlust? Sola solarium". Fantastiskt! Solariesolande är verkligen lösningen på alla problem.

Så här har de tänkt: Vi får D-vitamin från solen. Män med mycket D-vitamin i blodet hade i en studie också hög testosteronhalt. Alltså: solar en man så ökar hans spermieproduktion, sexualdrift, sexuella förmåga liksom hans muskelmassa och benstomme. Ta-da! Gillar för övrigt citatet "den virile surfaren är ingen myt". Tillåt mig asgarva! Med denna logik skulle ju väldigt få barn tillverkas i länder på nordliga breddgrader. Och definitivt skulle inga av dem födas under sommaren eller hösten (9 månader efter årets mörkaste period). Lustigt, jag vet 4 bebisar som kommer se dagens ljus i sommar om allt går vägen... Samtliga med föräldrar boende i Sverige.

Jag hittade för övrigt en bild på en grabb som uppenbarligen uppskattar solbränna av det kraftigare slaget. Vad tror ni, är han mer sugen på att idka könsumgänge nu än innan han brände sönder sig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar