onsdag 17 februari 2010

Oh, Canada...(suck)

Det är längesedan jag var i Kanada. Sisådär 15år sedan jag besökte Vancouver. Men det var en fantastisk sommar. Och kanadensarna var oerhört trevliga och välkomnande. Visst slutade flygresan med Air Canada med endast en fungerande motor, oljeläckage, en landning som snällt kunde beskrivas som obekväm samt eskort av x antal brandbilar -men vistelsen blev ändå underbar! Slutsats: trots teknisk fadäs av det allvarligare slaget minns jag Kanada med glädje.

Olympiska vinterspelen i Vancouver/Whistler. Vad har vi hittills? Dödsfall i rodel innan evenemanget ens hunnit starta. En pelare till OS-elden som inte reser sig under invigningen. Grafik som varken kommentatorer eller Tv-tittare uppskattar eller ens begriper. Och nu slutligen de fantastiska jaktstarterna i gårdagens skidskytte. Först damernas där ACO hålls kvar och sedan herrarnas där några åkare istället får starta alldeles för tidigt. Ska vi vänta oss något mer? Det känns som om händelser av denna kaliber inte ska kunna ske i ett OS. Proffesionalism någon? Jag vill så gärna att världen ska tycka lika mycket om British Columbia som jag gjorde, men snart är måttet av problem och misstag kanske inte rågat utan överfullt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar