fredag 1 januari 2010

Årskrönikan

Jag bestämde mig i början av året för att 2009 skulle bli mitt år. Året då det blev som jag ville. Då allt ordnade upp sig. Om det blev så? Tja...

Det sägs att som nyårsafton blir, så blir hela året. Jag menar att detta är helt fel. 2009 inleddes med influensa. Åtminstonde tror jag att det var det. Mådde pyton, men lite roligt var det att vakna vid halvtiotiden på nyårsdagens morgon av att tre herrar, fortfarande, dansade grekisk ringdans (Zorba) framför sängen. Så vänta nu, kanske, kanske stämmer det. 2009 blev faktiskt ett helt fantastiskt år, trots en del dåliga förutsättningar. Även om jag inledde året som arbetslös var jag bara några dagar efter ovan nämnda rytmiska uppvisning på den arbetsintervju som ledde till mitt nuvarande jobb.

En av årets riktiga lowlights var mötet i hyresrätten där jag förlorade mitt hem. Må Västerstaden ruttna för all framtid på en varm underjordisk plats. Dock ledde detta ju till att jag blev sambo med Mannen med stort M, så i efterhand blev allt väldigt bra egentligen.

Året avslutas med en dunderförkylning. Så 2009 går till den personliga historien som det infektionsinramade året då min situation ändrades både yrkes-, relations- och bostadsmässigt. Till det bättre. Men rackarns vilka förväntningar jag har på 2010! Gott nytt på er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar