torsdag 28 januari 2010

Låg KIQ?

Jag har nu varit frisk från den elaka förkylningen över tre veckor. Ingen feber, ingen "ont-i-hela-kroppen-känsla", ingen rinnig näsa. Skönt. Absolut. Men varför, oh varför, tycker mina luftvägar då att det verkar så kul att titt som tätt ge mig hostattacker? Kvällarna är värst, men har jag motionerat aldrig så lite kommer det också som ett brev på posten (Posten, inte DHL) några timmar senare. Det är som ett litet dammkorn far omkring i halsen, tills det beslutar sig för att med en otrolig kraft förmå allt från lungorna till halsen att trycka ihop sig och resultera i -ljud. Inget annat. Det river inte till, jag hostar inte upp nåt som är skönt att bli av med. Farbror Doktorn som gav mig hostmedicinen skrev också ut penicillin, men det verkar inte ha hjälp det minsta. Jag önskar man kunde säga åt sin kropp: Gör så här, inte sådär! Det kanske man kan, men min kropp verkar inte fatta. Kan man ha låg Kropps-Intelligenskvot?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar