torsdag 21 januari 2010

Skämmes Fysiken!

Gymmet Fysiken har, som tidigare nämnts, prova på vecka. Detta har de bland annat marknadsfört genom direktreklam rakt hem i brevlådan. Rubriken lyder "Kom igång med träningen". I måndags efter sessionen bland tyngderna frågade jag killen i receptionen om man fick gå hur många gånger man ville samt om man behövde fylla i en gästlapp varje gång man. Svaret jag fick var att man fick besöka Fysiken hur mycket man ville (man kommer ju inte igång med träning genom att gå en enda gång, eller hur?), men att lappen med namn och kontaktinfo var nödvändig. Inga problem! Konstigt nog fick Mannen med stort M helt andra uppgifter när han var där någon dag senare: endast ett besök per person. Detta gör mig irriterad och förbannad. Någonstans måste man faktiskt stå för det man sagt! Tydligen hävdar Fysiken att prova-på-temat blev lite för populärt och de måste se till sina medlemmar först och främst. Detta förstår jag. Däremot fattar jag inte hur de inte kan ha insett detta tidigare. De har ju ändå kört detta koncept två gånger per år sedan urminnes tider. Slutsats: framförhållning är bra. Att se till att de anställda vet vad som gäller är bättre. Att hålla det man lovar är bäst. Jag skiter fullständigt i vart problemet ligger, men tycker att Fysiken borde skämmas över hur de behandlar potentiella kunder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar