söndag 18 oktober 2009

Ladies fight

Igår var det Ladies Night i Göteborg. Ni vet, Mikael Tornving, Andreas Johnson och Martin Stenmark med lite uppbackning av muskelknutten Magnus Samuelsson i sällskap av 8500 åskådare av kvinnligt kön i Scandinavium. Jag hade väntat mig skrikande 45-åriga barnlediga damer med för djupa urringningarna i de tajta tigermönstrade topparna och desperation lysande i ögonen. Tornving sa till och med något om "dessa kvinnor som en en j*vla gångs skulle vill få gå ut och bete sig oansvarigt". Döm om min förvåning när jag insåg att medelåldern var typ 30 snarare än 45. Det hela var riktigt underhållande och vi tjejer hade en kul kväll, men jag undrar förtfarande varför är det så svårt för vissa att sitta still. Föreställningen var inte två timmar lång, men under den tiden var det ett väldans spring på somliga. Till slut tröttande jag på att resa mig i tid och otid, så efter det fick damerna knö sig förbi bäst de kunde. Vilket naturligtvis resulterade i lite trampande tår, gruffande och en och annan pust, stånk och stön -från både deras och min sida. Känns så här i efterhand som rena turen att det hela inte urartade till en gigantisk catfight.

1 kommentar:

  1. Jag trampade en av dem på tårna...med mina ganska hårda klackar..hoppas hon fick ont!/Le Hag

    SvaraRadera