måndag 26 oktober 2009

Med hål som mål -om man tål

Alla har vi våra skavanker. Vissa fler än andra, men var vettig människa försöker troligtvis dölja dessa så gott det går. Undantaget verkar vara piercingar och då främst dem i näsor. Varför är det bara folk med riktigt fula näsor som beslutar sig för att sätta ett extra hål i dem? Det drar ju bara mer uppmärksamhet till denna, redan från början väldigt konstigt formade, kroppsdel. Undantaget som bekräftar regeln är min kompis K. Hennes näsa är fullkomligt normal. Fast å andra sidan valde hon en pyttesten som prydnad och inte någon tjurring. Så sambandet kanske finns där ändå: ful näsa -stort smycke, fin näsa -diskret smycke?

Mannen med stort M hävdar för övrigt att man inte kan lita på killar över 15år med hål i örat. Jag är benägen att hålla med. Jag tänker på pirater. De ska man nog inte lita på. Fast jag vet inte om det är bättre med tjejer med öron dekorerade som kollegieblock. Fult är det i alla fall.

På tal om piercingar så kan jag berätta om en underhållande incident som utspelade sig för några år sedan när jag delade lägenhet med bland annat just en piercare. En dag kom han hem och berättade att en kund ville sätta tre små stavar genom huden på armen. Han hade inte utfört just detta tidigare och undrade därmed om jag eller någon av de andra flatmatsen kunde tänka sig att ställa upp som provkanin. Vi blankvägrade naturligtvis vilket ledde till att han gjorde det på sig själv. Problemet var bara att han hade armen böjd. Resultatet blev att raden av stavar blev sned när armen rätades ut. Då försökte han igen med rak arm. Här inser den klipske vad som hände när han sen böjde armen. Oavsett hur han gjorde kunde han inte få till någon snygg symetri. Allt detta var tämligen roande för oss andra, dock inte för stackarn själv som slutade kvällen med ett rätt högt antal små hål i vänsterarmen. Tänk er resultatet av en mycket idog geting som tror att han är en hackspett...

1 kommentar:

  1. jo man tackar för den komplimangen. var lite orolig när jag läste första raden ;-)

    kattis

    SvaraRadera