söndag 8 november 2009

Jag hade också fel

En ny värld har öppnats. De senaste åren har jag konsekvent undvikit att handla på H&M, Gina Tricot och liknande affärer. Det har inte att göra med någon generell motvilja gentemot "fast fashion" som sådant utan mer med det faktum att de gånger jag följt med en vän dit har jag inte hittat något utan bara tyckt att allt varit konstigt, i kombination med att jag bestämt hävdar att alla känner igen kläderna och jag vill ju inte klä mig exakt likadant som alla andra. Jag har dock insett själv att den senare anledningen faller på sin egen dumhet: jag handlar ju på till exempel MQ och de kläderna har väl egentligen lika hög igenkänningsfaktor som någon annan svensk kedja? Dessutom känner ju i alla fall inte jag igen kläderna från H&M, eftersom jag så sällan besöker den butiken. Som sagt, jag inser att mina argument inte håller.

Jag var dock ändå lite skeptisk till Mannen med stort Ms svägerska (är hon min svägerska också då, eller hur funkar det?) under vår shoppingtur igår ville besöka just dessa affärer. Jag följde med, men tänkte aldrig att jag skulle finna något jag gillade. Döm om min förvåning när det plötsligt hänger ett par mycket tjusiga jeans framför mig. Priset var nästan löjligt lågt och de sitter som gjutna! I nästa fanns en fantastisk röd klänning, perfekt modell och till det mycket facila priset 300 kronor. Tyvärr i fel storlek, men det är ju här det riktigt fina med butikskedjor kommer in. Det finns ju fler ställen att leta efter den! Veckans projekt är utsett: Find THAT dress!

Men det jag tar med mig mest från denna shoppingupplevelse är inte dagens fynd, utan glädjen över att ha återupptäckt prisvärd shopping. Kvalitén må inte vara super, men jag förstår ju att jag får det jag betalar för. Då så! Tänk va skönt när man blir överbevisad. Och vad fantastiskt att man har rätt att ändra sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar