tisdag 17 november 2009

Man får inte ha det för bra

Min vän K har sagt "Va i h-lvete! Aldrig får man va riktigt j-vla nöjd!" Jag håller med. Efter en helg med henne, Le Hag och Granntösen då vi marinerade oss väl (både utvändigt med varmt vatten och invändigt med gott vin) på spa kände jag mig lugn och avslappnad. Trots detta vaknade jag igår morse med ett ryck. Jag har drömt mycket de senaste nätterna och nu blev jag så chockad i drömmen att jag väckte mig själv. Rycket följdes omedelbart av ett knak. Och sedan smärta. Modell värre. Allt stelnade. Och sen insikten: detta har hänt en gång förr. Nackspärr. Det var som att återse en gammal fiende jag absolut inte saknat.

Resultatet av detta möte är att jag sitter hemma och överdoserar tigerbalsam, värktabletter och vetekudde. Och tycker synd om mig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar