tisdag 22 december 2009

Danska läsare får i alla fall Se mer

På lunchen idag roade jag mig med att läsa i ett kvarglömt nummer av danska "Se & Hör". Jag tänkte det kanske kunde vara informativt på något vis att läsa en tanttidning från vårt södra grannland. Det var danska vimmelbilder, danskt skvaller, lite mer dansk skvaller, några sidor med danska vimmelbilder, ett reportage om en tant som hade en krokodil som husdjur, danska vimmelbilder, lite kungligt dansk skvaller, mer danska vimmelbilder, dansk porr, korsord och så TV-sidorna. Vänta nu. Spola tillbaka lite. Vad hände där? Ett uppslag porr i Se & Hör! Jag anser mig inte vara överdrivet pryd, men det där väntade jag mig inte. Helnaket! I alla fall tjejen, grabben hade både keps och byxor på, men varför det var så kan vi ju diskutera en annan gång. Jag undrar om den danska målgruppen för Se & Hör skiljer sig markant från den svenska. Eller är det detta som i hemlighet egentligen önskas av svenska tanter också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar