måndag 21 december 2009

DHL: Det Händer Liksom INTE

Ett flertal av årets julklappar är inköpta på nätet. Detta är mycket behändigt, då man dels slipper trängas på stan, då det går fort och då man kan få tag i saker som är svåra att hitta i affärer. Att man sen slipper kånka hem alltsammans är en extra bonus. MEN detta kräver ju att det faktiskt levereras när det ska. Ett gäng julklappar är beställda från England, men löfte om leverans i god tid. Det kostade några kronor i frakt, men det var det värt tänkte jag. Jag la en order på en hemsida, betalade och fick ett nummer från DHL så att jag på deras sida kunde följa paketets väg mot min dörr. "England"..."Danmark"..."Malmö"..."Göteborg"...och sen..."undelivered. No one to receive". Vad i glödheta? Det lustiga i sammanhanget är att Mannen med stort M varit hemma idag. Han var i allra högsta grad able to receive. När jag efter en del sökande fick tag på en lämplig person på kundtjänst fick jag reda på att det inte var någon fara, för det ingår ett andra försök till utkörning! Dock inte imorgon... Nu råkar det vara så att jag reser mot julfirande imorgon, så efter det är det liksom för sent. Om det är viktigt kan jag få komma och hämta paketet personligen några mil utanför Göteborg. Jag är missnöjd. Jag betalade för att få hit paketet. Till mitt hem. De gjorde en tabbe. Jag måste hämta paketet själv. Stressigt, tidsödslande och bökigt. Och inte blir fraktkostnaden mindre för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar