tisdag 1 december 2009

Om att hitta hit

Samtal på jobbet:
Gäst: Det står på hemsidan att det är gångavstånd hit från centralen!
Jag: Ja, det tar ungefär en kvart att gå.
Gäst: Om man hittar, ja! Vi är från Norge!

(Tanke: om målet så är 50 meter bort kan det vara alldeles för långt att gå om man vandrar åt rakt motsatt håll istället för att läsa vägbeskrivningen eller kartan. Är det extra svårt för norrmän?)


Telefonsamtal på jobbet:
Potentiell gäst: Jag hittar två adresser till er på internet.
Jag: Oj, va konstigt. Vilka adresser är det hittat?
Potentiell gäst: XXgatan 15 och XXgatan 15-17. Vilken är den rätta?
Jag: Hotellet sträcker sig över båda numrena, så det spelar ingen roll.
Potentiell gäst: Men hur vet jag vart jag ska?
Jag: Ja, det är ju samma adress...
Potentiell gäst: Men det står ju olika, vart ska jag?
Jag (känner att diskussionen kan fortgå hur länge som helst): XXgatan 15-17.

(Tanke: 15 är en del av 15-17. Det kanske är lurigt?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar